Ostoskori

Ei tuotteita

Käyttöehdot

Sisällysluettelo:

1 artikla - Määritelmät

2 artikla - yrittäjän henkilöllisyys

3 artikla - Sovellettavuus

4 artikla - Tarjous

5 artikla - Sopimus

6 artikla - Peruuttamisoikeus

7 artikla - Kuluttajan velvollisuudet peruutusaikana

8 artikla - Kuluttajan peruuttamisoikeuden käyttäminen ja sen kustannukset

9 artikla - Yrittäjän velvollisuudet peruuttamisen yhteydessä

10 artikla - Poissulkeminen vetäytymisoikeus

11 artikla - Hinta

12 artikla - Täytäntöönpano ja lisätake

13 artikla - Toimitus ja toteutus

14 artikla - Kesto-sopimukset: kesto, peruuttaminen ja laajentaminen. 15 artikla - Maksu

16 artikla - Valitusten ratkaiseminen

17 artikla - Erimielisyydet

1 artikla - Määritelmät

Näissä käyttöehdoissa sovelletaan seuraavia määritelmiä:

Lisäsopimus: sopimus, jolla kuluttaja hankkii tuotteita, digitaalista sisältöä ja / tai palveluja etäsopimuksen sekä näiden kohteiden, digitaalisen sisällön ja / tai palvelut tarjoavat elinkeinonharjoittaja tai kolmas osapuoli kolmannen osapuolen ja elinkeinonharjoittajan välisen sopimuksen perusteella,
Jäähdytysjakso: aika, jonka kuluessa kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan.
Kuluttaja: luonnollinen henkilö, joka ei toimi tarkoituksiin, jotka liittyvät hänen kauppa-, liike-, käsityö- tai ammatilliseen toimintaansa,
Päivä: kalenteripäivä;
Digitaalinen sisältö: digitaalisesti tuotetut ja toimitetut tiedot; /> Kestosopimus: sopimus, joka ulottuu tavaroiden, palvelujen ja / tai digitaalisen sisällön säännölliseen toimitukseen tietyn ajanjakson aikana,
Kestävä tietoväline: jokainen työkalu - myös sähköposti - joka antaa kuluttajalle tai yrittäjälle mahdollisuuden tallentaa hänelle henkilökohtaisesti osoitetut tiedot tavalla, joka on tulevaa kuulemista tai käyttöä ajankohtaan, joka on räätälöity siihen tarkoitukseen, johon tiedot on tarkoitettu, ja tallennetun tallennetun sisällön muuttamattomana toistona. tiedot mahdollistavat,
Peruuttamisoikeus: kuluttajan mahdollisuus luopua etäsopimuksesta irtisanomisajan kuluessa;
Yrittäjä: luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö, joka tarjoaa tuotteita, (digitaaliseen sisältöön pääsy) ja / tai tarjoaa etäpalveluja kuluttajille;
Etäsopimus: sopimus yrittäjän ja kuluttajan välillä tuotteiden, digitaalisen sisällön ja / tai palveluiden järjestäytyneen etämyynnin puitteissa. sopimuksen tekemisen jälkeen käytetään vain yhtä tai useampaa etäyhteyden tekniikkaa,
mallimuoto v peruuttamista varten: eurooppalainen vakiolomake, joka sisältyy näiden ehtojen liitteeseen I. Liitteessä I ei tarvitse olla käytettävissä, jos kuluttajalla ei ole peruuttamisoikeutta tilauksensa osalta; etäyhteyden tekniikka: keino, jota voidaan käyttää sopimuksen tekemiseen ilman, että kuluttaja ja elinkeinonharjoittaja ovat samanaikaisesti sama tila on tullut yhteen.

2 artikla - yrittäjän identiteetti

De Goudse Gereedschaphandel

Coenecoop 750 , 2741 PW Waddinxveen

Puhelinnumero: 0182-787368

Sähköpostiosoite: info@toolsidee.nl

Kauppakamarin numero: 71750428

ALV-tunnusnumero: NL858834509B01

Jos yrittäjän toimintaan sovelletaan asianmukaista lisenssijärjestelmää:

tiedot valvontaviranomaisesta.

Jos yrittäjä harjoittaa säänneltyä ammattia:

- ammatillinen yhdistys tai organisaatio, johon hän on sidoksissa;

- ammattinimike, paikka EU: ssa tai Euroopan talousalueella, jossa se on myönnetty,

- viittaus Alankomaissa sovellettaviin ammatillisiin sääntöihin ja ohjeet siitä, missä ja miten nämä ammatilliset säännöt ovat saatavilla.

3 artikla - Sovellettavuus

Näitä yleisiä ehtoja sovelletaan kaikkiin yrittäjän tarjouksiin ja kaikkiin yrittäjän ja kuluttajan välisiin etäsopimuksiin .
Ennen etäsopimuksen tekemistä näiden yleisten ehtojen teksti on kuluttajan saatavilla. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, yrittäjä ilmoittaa ennen etäsopimuksen tekemistä, miten yleisiä ehtoja voidaan tarkastella yrittäjällä ja että ne maksavat kuluttajan pyynnöstä mahdollisimman pian.
Jos etäsopimus tehdään sähköisesti edellisen kohdan vastaisesti ja ennen etäsopimuksen tekemistä, näiden yleisten ehtojen teksti voidaan saattaa kuluttajan saataville sähköisesti siten, että kuluttaja voi helposti säilyttää sen kestävällä välineellä. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, se ilmoitetaan ennen etäsopimuksen tekemistä, jos yleiset ehdot voidaan lukea sähköisesti ja että ne lähetetään maksutta sähköisesti tai muuten kuluttajan pyynnöstä. br /> Jos näiden yleisten ehtojen lisäksi sovelletaan tiettyjä tuotteen tai palvelun ehtoja, sovelletaan toista ja kolmatta kohtaa soveltuvin osin ja ristiriitaisia ??ehtoja ja ehtoja sovellettaessa kuluttaja voi aina vedota sovellettavaan säännökseen, joka hänelle on edullisin.

4 artikla - Tarjous

Jos tarjouksella on rajoitettu kesto tai ehtoja, se on nimenomaisesti mainittu tarjouksessa.
Tarjous sisältää täydellisen ja tarkan kuvauksen tuotteista, tarjottavista sisällöistä ja / tai palveluista. Kuvaus on riittävän yksityiskohtainen, jotta kuluttaja voi arvioida tarjouksen asianmukaisesti. Jos yrittäjä käyttää kuvia, ne ovat todellinen esitys tarjolla olevista tuotteista, palveluista ja / tai digitaalisesta sisällöstä. Tarjouksessa olevat ilmeiset virheet tai virheet eivät sido yrittäjää, vaan jokainen tarjous sisältää sellaista tietoa, että kuluttajalle on selvää, mitä oikeuksia ja velvollisuuksia liittyy tarjouksen hyväksymiseen.
5 artikla - Sopimus

Sopimukseen sovelletaan 4 kohdan määräyksiä, jotka on tehty, kun kuluttaja hyväksyy tarjouksen Jos kuluttaja on hyväksynyt tarjouksen sähköisesti, yrittäjä vahvistaa välittömästi tarjouksen vastaanottamisen sähköisesti. Niin kauan kuin yrittäjä ei ole vahvistanut tämän hyväksynnän vastaanottamista, kuluttaja voi irtisanoa sopimuksen, jos sopimus tehdään sähköisesti, yrittäjä toteuttaa tarvittavat tekniset ja organisatoriset toimenpiteet tietojen sähköisen siirron varmistamiseksi ja sen varmistamiseksi, että hän on turvallinen web-ympäristö. Jos kuluttaja voi maksaa sähköisesti, yrittäjä ryhtyy asianmukaisiin turvatoimiin.
yrittäjä voi ilmoittaa itsensä oikeudellisissa puitteissa - onko kuluttaja täyttänyt maksuvelvoitteensa sekä kaikki tosiasiat ja tekijät, jotka ovat tärkeitä etäsopimuksen vastuullisen tekemisen kannalta. Jos yrittäjällä on tämän tutkimuksen perusteella perusteltua syytä olla tekemättä sopimusta, hänellä on oikeus kieltäytyä tilauksesta tai pyynnöstä tai liittää erityisiä ehtoja täytäntöönpanoon. tuote, palvelu tai digitaalinen sisältö kuluttajalle seuraavat tiedot kirjallisesti tai siten, että kuluttaja voi säilyttää sen pysyvällä välineellä helposti saatavilla olevalla tavalla, lähettämällä osoitteeseen:
yrittäjän perustamisen vieraileva osoite jos kuluttaja voi tehdä valituksen, edellytykset ja tapa, jolla kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeutta, tai selkeä lausunto peruuttamisoikeuden poistamisesta; olemassa oleva huoltopalvelu, hinta, joka sisältää kaikki tuotteen, palvelun tai digitaalisen sisällön verot; tarvittaessa toimituksen kustannukset; sekä etäsopimuksen maksu-, toimitus- tai täytäntöönpanomenetelmä, sopimuksen peruuttamisvaatimukset, jos sopimuksen kesto on yli vuosi tai se on määrittelemätön, jos kuluttaja on peruuttamisoikeus, peruutusmallin muoto.
Jos kyseessä on laajennettu liiketoimi, edellisen kappaleen säännös koskee vain ensimmäistä toimitusta.

6 artikla - Peruuttamisoikeus

Tuotteille:

Kuluttaja voi irtisanoa tuotteen ostamista koskevan sopimuksen vähintään 14 päivän poistoajan kuluessa ilman syitä. Yrittäjä voi kysyä kuluttajalta peruuttamisen syyn, mutta ei velvoita sitä ilmoittamaan syynsä. Edellä 1 kohdassa tarkoitettu keskeytysaika alkaa päivästä, jona kuluttaja tai kuluttajan etukäteen nimeämä kolmas osapuoli, joka ei ole lentoliikenteen harjoittaja, on vastaanottanut tuotteen, tai:
jos kuluttaja on tilannut useita tuotteita samassa järjestyksessä: päivä, jona kuluttaja tai hänen nimeämänsä kolmas osapuoli on saanut viimeisen tuotteen. Elinkeinonharjoittaja voi, jos hän on ilmoittanut kuluttajalle selkeästi ennen tilausta, kieltäytyä tilaamasta useille tuotteille, joiden toimitusaika on erilainen.
jos tuotteen toimitus koostuu erilaisista lähetyksistä tai osista: päivä jossa kuluttaja tai hänen nimeämänsä kolmas osapuoli on saanut viimeisen lähetyksen tai viimeisen osan, kun kyseessä on tuotteiden säännöllistä toimittamista koskevat sopimukset tietyn ajanjakson aikana: päivä, jona kuluttaja, tai hänen nimeämänsä kolmas osapuoli on saanut ensimmäisen tuotteen.

Palveluja ja digitaalista sisältöä, jota ei toimiteta aineellisella välineellä:

Kuluttajalla voi olla palvelusopimus ja toimitussopimus purkaa digitaalista sisältöä, jota ei ole toimitettu materiaaliväliaineella, vähintään 14 päivän ajan ilman syitä. Yrittäjä voi kysyä kuluttajalta peruutuksen syyn, mutta se ei velvoita tätä ilmoittamaan syytä (syitä).
Jäljempänä 3 kohdassa tarkoitettu viivästymisaika alkaa sopimuksen tekemisestä seuraavana päivänä. br />
Tuotteiden, palvelujen ja digitaalisen sisällön laajennettu viivästymisaika, jota ei toimiteta aineellisella välineellä, jos peruutusoikeudesta ei ilmoiteta:

tai se ei ole toimittanut mallin peruuttamislomaketta, irtisanomisaika päättyy kahdentoista kuukauden kuluttua tämän artiklan edellisten kappaleiden mukaisesti määritetyn alkuperäisen vanhentumisajan päättymisestä.
Jos elinkeinonharjoittaja on toimittanut kuluttajalle edellisessä kohdassa tarkoitetut tiedot 12 kuukauden kuluessa alkuperäisen peruutusajan alkamispäivästä, irtisanomisaika päättyy 14 päivää sen päivän jälkeen, jona kuluttaja on saanut nämä tiedot.

7 artikla - Kuluttajan velvollisuudet irtisanomisaikana

Kuluttaja käsittelee tuotetta ja pakkausta varovaisesti lepoajan kuluessa. Hän purkaa tai käyttää tuotetta vain siinä määrin kuin se on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Lähtökohtana on, että kuluttaja voi käsitellä ja tarkastaa vain tuotteen, kun hänellä olisi lupa tehdä myymälässä.
Kuluttaja vastaa vain tuotteen arvon alenemisesta, joka johtuu tuotteen käsittelystä. joka ylittää 1 kohdassa sallitun.
Kuluttaja ei ole vastuussa tuotteen arvon alentamisesta, jos yrittäjä ei ole antanut hänelle kaikkia oikeudellisesti vaadittuja tietoja peruuttamisoikeudesta ennen sopimuksen tekemistä tai sen päättyessä.

8 artikla - Kuluttajan peruuttamisoikeuden käyttäminen ja sen kustannukset

Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, hän ilmoittaa tästä peruuttamisajan kuluessa. mallin lomake peruuttamista varten tai muulla yksiselitteisellä tavalla yrittäjälle.
Niin pian kuin mahdollista, mutta 14 päivän kuluessa 1 kohdassa tarkoitettua ilmoitusta seuraavasta päivästä. merkitä tuote takaisin tai hän luovuttaa sen yrittäjän edustajalle. Tämä ei ole tarpeen, jos yrittäjä on tarjonnut itse kerätä tuotteen. Kuluttaja on joka tapauksessa havainnut palautusjakson, jos hän palauttaa tuotteen ennen kuin aika on päättynyt, kuluttaja palauttaa tuotteen kaikkiin toimitettuihin tarvikkeisiin, jos se on kohtuudella mahdollista alkuperäisessä kunnossaan ja pakkauksessaan, ja noudattaen sitä. yrittäjä antoi kohtuulliset ja selkeät ohjeet.
Peruuttamisoikeuden oikea ja oikea-aikainen käyttö ja todistustaakka ovat kuluttajalle.
Kuluttaja vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista. Jos yrittäjä ei ole ilmoittanut, että kuluttaja vastaa näistä kustannuksista, tai jos yrittäjä ilmoittaa kantavansa kustannukset itse, kuluttajan ei tarvitse maksaa palauttamisesta aiheutuvia kustannuksia. palvelun tarjoaminen tai kaasun, veden tai sähkön toimittaminen, jota ei ole valmis myyntiin rajoitetussa määrässä tai tietyssä määrin, alkaa harkinta-ajan kuluessa, kuluttajan on maksettava yrittäjälle määrä, joka on oikeassa suhteessa sitoumuksen osaan että yrittäjä on noudattanut m Kuluttaja ei vastaa kustannuksista, jotka aiheutuvat palvelujen suorittamisesta tai veden, kaasun tai sähkön toimittamisesta, joita ei ole valmis myyntiin rajoitetussa määrässä tai määrässä. tai toimittaa kaukolämpöä, jos: yrittäjä ei ole antanut kuluttajalle lakisääteistä tietoa peruuttamisoikeudesta, kustannusten korvaamisesta tai peruuttamismallista, tai kuluttaja ei ole nimenomaisesti pyytänyt on aloittanut palvelun suorittamisen alkamisen tai pyytänyt kaasun, veden, sähkön tai kaukolämmön toimittamista jäähdytysjakson aikana, eikä kuluttaja vastaa kustannuksista, jotka aiheutuvat digitaalisen sisällön toimittamisesta, joka ei ole toimitettu aineellisella välineellä, jos:
Ennen toimitusta hän ei ole nimenomaisesti suostunut aloittamaan sopimuksen noudattamista harkinta-ajan päättyessä, hän ei ole myöntänyt, että hän on menettänyt peruuttamisoikeutensa myöntäessään luvan; tai
yrittäjä ei ole vahvistanut tätä lausuntoa kuluttajalta.
Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, kaikki lisäsopimukset lakkautetaan laillisesti.

Artikkeli 9 - Yrittäjän velvollisuudet peruuttamisen yhteydessä

Jos yrittäjä antaa kuluttajalle mahdollisuuden peruuttaa sähköisesti, hän lähettää välittömästi vastaanottotodistuksensa tämän ilmoituksen saatuaan. > Yrittäjä korvaa kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien kaikki yrittäjän palauttamasta tuotteesta perimät toimitusmaksut välittömästi, mutta 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona kuluttaja ilmoittaa hänelle peruutuksesta. Jos yrittäjä ei halua kerätä tuotetta itse, hän voi odottaa maksavansa takaisin, kunnes hän on vastaanottanut tuotteen tai kunnes kuluttaja osoittaa, että hän on lähettänyt tuotteen takaisin sen mukaan, kumpi on aikaisempi.
yrittäjä käyttää sitä korvaukseen sama maksutapa, jota kuluttaja on käyttänyt, ellei kuluttaja hyväksy toista menetelmää. Korvaus on kuluttajalle maksutonta.
Jos kuluttaja on valinnut kalliimman toimitusmenetelmän kuin halvin vakiotoimitus, yrittäjän ei tarvitse korvata kalliimmasta menetelmästä aiheutuvia lisäkustannuksia.

10 artikla - Peruuttamisoikeuden poissulkeminen

Yrittäjä voi sulkea pois seuraavat tuotteet ja palvelut peruuttamisoikeudesta, mutta vain, jos yrittäjä on selvästi tarjouksessa, ainakin ajoissa sulkemiseen Tuotteet tai palvelut, joiden hinta riippuu rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin yrittäjällä ei ole vaikutusta ja jotka voivat tapahtua peruuttamisajan kuluessa,
Sopimukset, jotka suljettu julkisessa huutokaupassa. Julkisella huutokaupalla tarkoitetaan myyntimenetelmää, jossa yrittäjä tarjoaa tuotteita, digitaalista sisältöä ja / tai palveluja kuluttajalle, joka on läsnä henkilökohtaisesti tai jolla on mahdollisuus olla läsnä huutokaupassa henkilökohtaisesti huutokaupan johtajan alaisuudessa ja jossa tarjouskilpailun voittaja on velvollinen ostamaan tuotteet, digitaalisen sisällön ja / tai palvelut;
Palvelusopimukset, palvelun suorittamisen jälkeen, mutta vain, jos:
esitys on alkanut kuluttajan nimenomaisella etukäteen antamalla suostumuksella; ja
kuluttaja on ilmoittanut menettävänsä peruuttamisoikeutensa heti, kun yrittäjä on täyttänyt sopimuksen,
Alankomaiden siviililain 7: 500 artiklassa tarkoitetut pakettikierrokset ja matkustajaliikennesopimukset,
Palvelusopimukset majoituksen tekemisestä , jos sopimuksessa määrätään tietystä päivämäärästä tai määräajasta, ei asuinpaikasta, tavarankuljetuksesta, autonvuokrauksesta ja ateriapalveluista;
Vapaa-ajan sopimukset, jos sopimuksessa määrätään tietty määräaika tai -aika. ;
Tuotteet, jotka on valmistettu kuluttajan eritelmiin, joita ei ole valmistettu ja jotka on valmistettu kuluttajan yksilöllisen valinnan tai päätöksen perusteella tai jotka on selvästi tarkoitettu tietylle henkilölle; pilaantua tai niillä on rajallinen säilyvyysaika,
Suljetut tuotteet, jotka tilaavat punaista terveydensuojelun tai hygienian kohteet eivät ole sopivia palautettaviksi ja niiden sinetti on rikkoutunut toimituksen jälkeen,
Tuotteet, jotka luonnostaan ??sekoittuvat peruuttamattomasti muiden tuotteiden kanssa toimituksen jälkeen,
Alkoholijuomat Sopimuksen tekemisen yhteydessä sovittu hinta, jonka toimittaminen voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja jonka todellinen arvo riippuu markkinoiden vaihteluista, joihin yrittäjällä ei ole vaikutusta; videotallenteet ja tietokoneohjelmistot, joiden sinetti on rikottu toimituksen jälkeen,
sanomalehdet, aikakauslehdet tai aikakauslehdet, lukuun ottamatta niiden tilauksia;
digitaalisen sisällön toimittaminen muulla kuin aineellisella välineellä, mutta vain jos:
toteutus on aloitettu kuluttajan nimenomaisella etukäteen antamalla suostumuksella; ja
kuluttaja on ilmoittanut menettävänsä peruuttamisoikeutensa.

11 artikla - hinta

Tarjouksessa ilmoitetun ajanjakson aikana Voimassaoloaikana tarjottujen tuotteiden ja / tai palvelujen hintoja ei koroteta, lukuun ottamatta arvonlisäverokantojen muutoksista johtuvia hintojen muutoksia.
Toisin kuin edellisessä kohdassa, yrittäjä voi tarjota tuotteita tai palveluja, joiden hinnat vaihtelevat rahoitusmarkkinoilla ja yli, jolle yrittäjä ei vaikuta muuttuviin hintoihin. Tämä yhteys vaihteluihin ja se, että ilmoitetut hinnat ovat tavoitehintoja, ilmoitetaan tarjouksessa.
Hinnankorotukset kolmen kuukauden kuluessa sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos ne ovat seurausta lakisääteisistä määräyksistä tai määräyksistä. /> Hinnankorotukset 3 kuukauden kuluttua sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos yrittäjä on määritellyt tämän ja:

a. nämä ovat seurausta lakisääteisistä määräyksistä tai määräyksistä; tai

b. kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus siitä päivästä, jona hinnankorotus tulee voimaan.

Tuotteiden tai palvelujen tarjouksessa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

12 artikla - Sopimuksen ja ylimääräisen takuun noudattaminen

yrittäjä takaa, että tuotteet ja / tai palvelut noudattavat sopimusta, tarjouksessa esitettyjä eritelmiä, kohtuulliset vaatimukset luotettavuudesta ja / tai käytettävyydestä sekä sopimuksen tekohetkellä voimassa olevat säännökset ja / tai hallituksen asetukset. Jos sopimus on sovittu, elinkeinonharjoittaja takaa myös, että tuote soveltuu muuhun kuin tavanomaiseen käyttöön.
Elinkeinonharjoittajan, hänen toimittajansa, valmistajansa tai maahantuojansa antama lisävakuus ei rajoita laillisia oikeuksia ja vaatimuksia, jotka kuluttaja on perustanut Jos yrittäjä on laiminlyönyt sopimuksen osan.
Lisätakauksella tarkoitetaan yrittäjän, hänen toimittajansa, maahantuojansa tai tuottajansa sitoumusta, jossa tämä on kuluttajalle myöntää tiettyjä oikeuksia tai vaatimuksia, jotka ylittävät laillisesti vaaditut edellytykset, jos hän ei ole suorittanut osaa sopimuksesta.

13 artikla - Toimitus ja toteutus

Yrittäjä käyttää mahdollisimman varovaisesti varauksen yhteydessä ja tilauksia suorittaessaan.
Toimituspaikka on osoite, jonka kuluttaja on ilmoittanut yrittäjälle.
Ottaen huomioon näiden yleisten ehtojen 4 artiklassa mainitut ilmoitettu, elinkeinonharjoittaja suorittaa hyväksytyt tilaukset nopeudella, mutta viimeistään 30 päivän kuluessa, ellei toisin ole sovittu. Jos toimitus viivästyy tai tilausta ei voida tai se voidaan toteuttaa vain osittain, kuluttajalle ilmoitetaan tästä viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksen antamisesta. Tällöin kuluttajalla on oikeus irtisanoa sopimus ilman kustannuksia ja hänellä on oikeus saada korvausta.
Edellisen kohdan mukaisen purkamisen jälkeen yrittäjä palauttaa välittömästi kuluttajan maksaman summan. tuotteiden vahingoittuminen ja / tai menettäminen kuuluu yrittäjälle siihen saakka, kun se toimitetaan kuluttajalle tai ennalta määrätylle ja yrittäjälle ilmoitetulle edustajalle, ellei nimenomaisesti toisin sovita.

Artikkeli 14 - Kesto-tapahtumat: kesto, peruutus ja laajennus

Lopettaminen:

Kuluttaja voi tehdä sopimuksen, joka on tehty määräämättömäksi ajaksi ja joka ulottuu tavalliseen toimitukseen. Tuotteet (mukaan lukien sähkö) tai palvelut, peruutetaan aina sovittujen irtisanomissääntöjen ja peruutuksen mukaisesti enintään yksi kuukausi.
Kuluttaja voi peruuttaa määrätyn ajanjakson aikana tehdyn sopimuksen, joka ulottuu tuotteiden (myös sähkön) tai palvelujen säännölliseen toimitukseen määritetyn keston päätyttyä. asianmukaisesti noudattaen sovittuja peruutusehtoja ja enintään yhden kuukauden peruutusaikaa.
Kuluttaja voi peruuttaa edellisissä kohdissa mainitut sopimukset:

- milloin tahansa eikä rajoitu peruutuksiin tietty aika tai tietty ajanjakso;

- peruuttaa ainakin samalla tavalla kuin hän on tehnyt;

- peru aina samalla peruutusajalla kuin yrittäjä itselleen

Laajennus:

Sopimus, joka on tehty rajoitetuksi ajaksi ja joka ulottuu tuotteiden säännölliseen toimitukseen (mukaan lukien sähkö) tai palveluita, niitä ei saa hiljaisesti laajentaa tai uusia tietyn ajan.
Toisin kuin edellisessä kohdassa, sopimus voidaan tehdä tietyn ajan ja se ulottuu päivittäisten uutisten ja viikoittaisten sanomalehtien ja aikakauslehtien säännölliseen toimitukseen. uusitaan hiljaisesti enintään kolmen kuukauden määräajaksi, jos kuluttaja voi peruuttaa tämän laajennetun sopimuksen uusimisen päätyttyä enintään yhden kuukauden irtisanomisajalla.
Määräaikainen sopimus, joka ulottuu kunnes tavanomainen tuotteiden tai palveluiden toimittaminen voidaan hiljaisesti pidentää määrittelemättömäksi ajaksi, jos kuluttaja voi peruuttaa sen milloin tahansa enintään yhden kuukauden irtisanomisajalla. Peruutusaika on enintään kolme kuukautta, jos sopimus ulottuu säännöllisesti, mutta vähemmän kuin kerran kuukaudessa, päivittäisten, uutisten ja viikkolehtien ja aikakauslehtien toimitukseen. päivittäisiä, uutisia ja viikoittaisia ??sanomalehtiä ja aikakauslehtiä (kokeiluversio tai esittelytilaus) ei jatketa ??hiljaisesti ja se päättyy automaattisesti koeajan tai esittelyjakson jälkeen.

Kesto:

Jos sopimuksen kesto on yli vuosi, kuluttaja voi peruuttaa sopimuksen milloin tahansa vuoden kuluttua, jos peruutusaika on enintään yksi kuukausi, ellei kohtuullisuus ja oikeudenmukaisuus estä peruuttamista ennen sovitun keston päättyminen.

15 artikla - maksu

Ellei sopimuksessa tai lisäehdoissa toisin mainita, kuluttajan velkaa maksetaan 14 päivän kuluessa harkinta-ajan alkamisesta tai harkinta-ajan puuttuessa 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä. Jos kyseessä on sopimus palvelun tarjoamisesta, tämä ajanjakso alkaa siitä päivästä, jona kuluttaja on saanut sopimuksen vahvistamisen, kun kuluttaja myy tuotteita kuluttajille, se ei saa koskaan olla yleisesti ottaen velvollinen. ennakkomaksuun yli 50%. Kun ennakkomaksu on määrätty, kuluttaja ei voi vedota oikeuksiin, jotka liittyvät kyseisen tilauksen tai palvelun suorittamiseen ennen kuin ennakkomaksu on suoritettu.
Kuluttajalla on velvollisuus korjata toimitettujen tai ilmoitettujen maksutietojen epätarkkuudet viipymättä raportoida yrittäjälle.
Jos kuluttaja ei täytä maksuvelvoitettaan ajoissa, tämä on, kun yrittäjä on ilmoittanut maksuviivästyksestä ja yrittäjä on myöntänyt kuluttajalle 14 päivän ajanjakson Jotta maksuvelvoitteensa täyttyisi edelleen, tämän 14 päivän määräajan kuluessa maksamatta jääneiden lakisääteisten korkojen suuruus on vielä erääntynyt, ja yrittäjällä on oikeus periä hänelle aiheutuneet oikeudenkäyntikulut. Nämä keräyskustannukset ovat enintään: 15% maksamattomista määrärahoista 2 500 euroon asti; 10% seuraavista 2 500 eurosta ja 5% seuraavista 5 000 eurosta vähintään 40 €. Yrittäjä voi kuluttajan eduksi poiketa ilmoitetuista määristä ja prosenttiosuuksista.

16 artikla - Valitusmenettely

yrittäjällä on riittävän julkinen ilmoitus valitusmenettely ja käsittelee valituksen tämän valitusmenettelyn mukaisesti.
Sopimuksen täytäntöönpanoa koskevat valitukset on esitettävä yrittäjälle täysin ja selkeästi kohtuullisessa ajassa sen jälkeen, kun kuluttaja on havainnut viat.
Toimitettu yrittäjälle vastauksiin vastataan 14 päivän kuluessa vastaanottopäivästä. Jos valitus on ennakoitavissa kauemmin käsittelyaika, yrittäjä vastaa 14 päivän kuluessa vastaanottajan viestin ja ilmoituksen, kun kuluttaja voi odottaa yksityiskohtaisempaa vastausta. Kuluttajan on joka tapauksessa annettava yrittäjälle 4 viikkoa loppuun ratkaista kantelu keskinäisessä kuulemisessa. Tämän ajan kuluttua syntyy riita-asioiden ratkaisuun liittyvä riita.

17 artikla - riidat

Yrittäjän ja kuluttajan välisiin sopimuksiin, joihin tämä ehtoja sovelletaan, vain Alankomaiden lakia sovelletaan.

18 artikla - Lisä- tai poikkeavat säännökset

Näistä yleisistä ehdoista tai poikkeamista säännökset eivät saa olla kuluttajan vahingoksi, ja ne on kirjattava kirjallisesti tai siten, että kuluttaja voi säilyttää ne pysyvällä välineellä helposti.